تحميل روايه حب عبر السوشيال ميديا

روايه حب عبر السوشيال ميديا

تحميل روايه حب عبر السوشيال ميديا، أصبحت الروايات من الممكن الحصول عليها عبر الإنترنت دون حاجة إلى شرائها ككتاب من محلات بيع الكتب والمكاتب، وهنالك العديد من المواقهع المتخصصة في رفع مثل تلك الكتب، ومن تلك الروايات رواية حب عبر السوشيال ميديا والتي توجد على موقع دليل الروايات الإلكتروني، وهو متخصص في رفع الروايات، حيث أن الرواية فيها العديد من الأحداث الشيقة والمثيرة، وسنضع لكم رابط تحميل روايه حب عبر السوشيال ميديا.

روايه حب عبر السوشيال ميديا

تحميل روايه حب عبر السوشيال ميديا

تعد رواية حب عبر السوشيال ميديا من الروايات الشيقة والتي يرغب الكثير من الناس بالحصول عليها، حيث تدور أحداثها حول ما يحدث في الواقع من الاهتمام بمواقع التواصل الاجتماعي بشكل كبير.

وهو ما يؤثر بشكل كبير على الحياة الواقعية، حيث تتحدث عن الحب الذي يقع من خلال مواقع السوشيال ميديا، وتعد تلك العلاقات مجهولة ومنها ما يكون فاشلاً وعلاقات كاذبة بسبب القدرة على انتحال أي شخصية، وغالبية العلاقات التي تكون عبرها ينتج عنها الفشل، فهي مضيعة للوقت ولا فائدة مرجوة منها.

شاهد أيضاً: تنزيل رواية التحدي المستحيل pdf تحميل رابط مباشر

من هي نورا محمد كاتب الروايه

رواية حب عبر السوشيال ميديا هي تلك الرواية التي تتحدث عن الحب الذي يحدث في الواقع عبر مواقع التواصل الاجتماعي، والتي تعد مضيعة للوقت كون غالبية تلك العلاقات خاطئة والتي قد يقوم بها الرجال المتزوجون أيضاً.

ولكن غالبية من يقومون بذلك هدقهم التسلية والضحك فقط، ولا تكون الامر بشكل جدي بينهما، ومن الممكن انتحال شخصية الفتاة أو الرجل والضحك على الغير، وقد حاكت الرواية الواقع الحقيقي وما يحدث فيه، وكاتبة الرواية هي امرأة وهي الكاتبة الروائية نورا محمد.

شاهد أيضاً: تحميل رواية مالي وطن في نجد الا وطنها pdf كاملة

تحميل روايه حب عبر السوشيال ميديا

الحصول على أي رواية أصبح من الأمور السهلة مع انتشار المواقع الإلكترونية المتخصصة في رفع الروايات من أجل تحميلها بكل سهولة والحصول عليها، حيث يتم وضع رابط خاص يتم التحميل من خلاله، ورواية حب عبر السوشيال ميديا هي إحدى الروايات التي يبحث الكثير عنها، ويرغب في قراءتها وتحميلها.

فهي تحتوي على العديد من الأحداث الشيقة والمثيرة، والتي تترابط معاً كما ان الرواية متوفر فيها كافة العناصر وأهمها عنصر التشويق والإثارة، كما أن المشاعر فيها متنوعة ومختلطة، حيث من الممكن تحميلها عبر موقع دليل الروايات الإلكتروني، من هنــــــــــــا.

قراءة الرواية كاملة

هنا الرواية كاملة قراءة ممتعة………

طيب ايه

ايه

ايه

ايه انت

هو النهارده هنقضي بايه

محمد انت عايز ايه

عايز اتجوز

ططيب ما انت فعلا اتجوزت

يسلام طيب قربي

لاء لو قربت انا انا انا

قرب منها وهي ترجع إلى الوراء حتي اصطدمت بالجدران الغرفه نظرت إلى عينيه وتاهت فى بحورهم فهي تعشقه بل عدت هذه المرحلة بكتير اقترب منها واطبع قبلة على جبينها دامت إلى فترة ليست بقليله وهي أغمضت أعينها من ذلك الحبيب الذي كلما اقترب منها زادت ضربات قلبها وتوترها وعندما يبعد كأنها جسد بلا روح

‏خلاص انا بعدت  افتحي عينك

‏فتحت عينها وراته يقف أمام الدولاب

‏مش هتغيري بقي

‏ااا أخرج برره الاوول

‏مالك بس انا زي جوزك وبعدين هغمض عيني اهووو

‏محمد اطلع بره

‏طيب هتلبسي اي

‏براااااااا

‏طيب هتلبسي قميص

‏قولتلك بره

‏بيبي دول صح

‏محمد

‏هو بيبي دول انا هستنا بره تمام

تحميل روايه حب عبر السوشيال ميديا
تحميل روايه حب عبر السوشيال ميديا

‏عندما خرج أسرعت واقفلت الباب بالمفتاح وبعد مرور ربع ساعة

‏اريج خلصتي طيب انا داخل وحاول انا يفتح الباب ولكن فشل لانه مقفول من الداخل

محمد هو بيكلم نفسه ‏يا خرابي لو حد شافني وانا مطرود يافضحتك يا محمد

اريج ارجوكي افتحي لو حد شافني برة كدا ها

محمد بتعمل ايه قدام اوضتك مش المفروض تكون جوا مع مراتك

ابتسم ابتسامه بلهاء اصلها مكسوفه وانت عارفه ياماما  ابنك دانجوان بس انا كنت عايز اشرب

تشرب برضو يا ابن بطني  ما الاكل والشرب جوه

تحميل روايه حب عبر السوشيال ميديا

اصل اصل اصل

بس خلاص انا قولت لعمك محمد الجنينيه يحط السلم روح اطلع وخليك مع مراتك هي بنت جدعه وهي دي إلى هتعدلك

هزا رأسه بايجاب واقترب منها يقبل يديها وبعد ذهب سريعا للجنينه

اريج غيرت الفستان ولبست بيجامه لونها ابيض واطلقت العنان لشعرها الجميل ليصل لمنتصف ضهرها وكان لونه بني مع خصل صفراء وكانت تقف أمام المرآة تضع بعض من المكياج البسيط وفجأة سمعت صوت صادر من البلكونه

اريج بخوف مين فى حد هنا وظلت تتقدم حتي رأت محمد فوق سلم خشب وكاد يسقوط لولا اريج التي أسرعت بمسك يدها حتي دخل الغرفه

ممكن اعرف اي إلى لبسها دا

بيجامه

مسح على شعره بغضب ما انا عارف أنه زفت ممكن تغيري بقي

‏ااااا انا بحب البيجامه ومش هغير

‏مجوز واحد صاحبي بس الصراحه انت بطل في أي حاجه  طيب متقربي

‏لاء انا عايزه ماما هئ هئ

‏اريج مامتك مشيت ومش ينفع ترجع

‏هئ هئ ااانا اقصد هئ هئ مامتك انت هي مش مامتي برضو

‏اكيد ياروحي بس دلوقتي

Came back ‏

فاقت على صوته العالي

‏اي هااانم هتفضلي سرحانه كدا كتير

‏نظرت إليه والدموع في أعينها تعاتب هذا الحبيب الذي بقسوة عليها

مسكها من شعرها بقوه ايه مش سمعاني شكلي هربيكي من جديد والقها أرضا

‏وتلك المسكينه لا تفعل غير البكاء

‏وفري دموعك إلى جاي اصعب يلا حضري الحمام والفطار

‏وبعد فترة قصيره

‏انا جهزت الحمام عقبال ما تاخد دش هتلاقي البس على السرير وكمان الفطار عايزه حاجه تانيه

‏لا يلا غوري

ماله محمد يا ماما

مش عارفه يابني حاله متغير بقاله أزيد من شهر

انا صعبان عليه اريج اوي

وانا كمان دا كان بيعشقها مش عارفه اي الى حصل غير بقي الكلام اريج نزله

صباح الخير ياماما صباح الخير يا يوسف

صباح النور يا حبيبي تعالي يا اريج اقعدي معايا شويه

اسفه ياماما لازم اجهز الفطار لمحمد

يبنتي اقعد وانا هخلي مكه تعمله

يا مكه اعملى الفطار ل محمد

مش هينفع هيتعصب عليا

يا بنتي متخافيش اقعدي ماله محمد في ايه

انهارت اريج وبكت بحرقه ضمتها مامت محمد

احكيلي يابنتي

اتكلمي يا اريج وانا هساعدك

وانت مين علشان تساعدها ااااااه

انا زي اخوها يا محمد

بس انا جوزها وانت اخويا انا وياريت محدش ليه علاقه بمراتي اررررررريج

 

اريج انتفضت فى حضن ماما محمد

يا بني براحه عليها

لو سمحتي ياامي متدخليش وانتي يا هانم مش سامعه انا لو عدت كلامي مش هرحمك

روحي يابنتي لجوزك ربنا يهدي

اريج طلعت من حضنها ومشيت باتجاه محمد بخطوات بطيئة عندما وصلت إليه ضربها قلم جعل شفايفها تسيل الدماء

انت ايه يا اخي شيطان هي عملت ايه علشان تضربها ولا اكمنها غريبه فى البلد و ملهاش حد ولا علشان أهلها بعاد عننا حرااام عل…. طاااااخ قلم نزل على يوسف من محمد

لما تكلم اخوك الكبير تتكلم باحترام ودي مراتي وانا حر

تحميل رواية الحب عبر السوشيال ميديا للكاتبة

تمام يا اخويا يا كبير اول مرة تمد ايدك عليا يا اخويا

بس لازم تعرف أن اريج اختي و مش هسمحلك تأذيها ولأنها لما تتألم انت بتتألم أضعاف الالم انا ماشي

عارف يا بطني غلطاتك بتزيد وهتخسر إلى حواليك واولهم حب عمرك وتركت هذا الشيطان مع تلك المسكينه

اريج وهي مازالت تبكي

اقترب منها محمد وأمسكها من شعرها  كله بسببك كله

اااه اه شعري اه اه ااااااااه

ايه إلى خليكي تقعدي انا مش قولت تحضري الفطار وتيجي ردددددددددددي

اه اه ما ماما طلبت ااااه اقعد معاها اه اه وان مكه تحضر اااه الفطار ممكن تسيب شعري ااااااه

بيشدد على شعره اكتر كلامي انا إلى يتسمع فاااااااهمه

حاضر والله

لا لازم تتعقبي الاول

واخدها الي جناحهم وحبسها

ابيه الفطار

تابع الفصل الاول

مليش نفس انا ماشي

فى الغرفة كانت تبكي على حظها وعلى أحلامها التي تحطمت وهي لا تعلم ما ذنبها

اريج حبيبتي سامحيني انا سبب فى الى حصل

بشهقه لا يا ماما حضرتك مش سبب انا إلى ماسمعتش كلامه

حبيبتي مالك انتي علطول قوية ومش بتسكتي عن حقك مالك مستسلمه ليه

مسحت دموعها وضمت نفسها وساندت على الباب فهي تتكلم من خلف الباب

كنت قوية بيه بوجوده بحبه ليا كنت عارفه اني صح لكن دلوقتي

دلوقتي ايه بنتي كملي

مش عارفه يا ماما يمكن غلط فى حاجه بس هي ايه مش عارفه اكيد عنده أسبابه

عارفه يا اريج يوم ما ابني جيه وقال انا بحب ياماما بحب بنت مشفتهاش شفت فى عنيه فرحه عمري ما انسها

Flash back

ماما يا ماما يست الكل وقبل يديها

شايفاك مبسوط

اوي اوي يا ماما

فرحني معاك يا ضي عيني

خلاص قريب هتفرحي بيا

لولولولولولو الف بركه مين هي

بس ياماما مش عايزه حد يعرف

ليه يا بن بطني  خلينا نفرح قولى بس مين هي ونروح نخطبها

اصل

مالك سكت ليه

الصراحه هي من بلد بعيده مش من هنا

عادي يا بني اهم حاجه تكون فرحان وسعيد يا بني تعالي نامي على رجلي واحكيلي نام محمد وحط رأسه على رجل أمه وهي كانت بتمسح على شعره

قولى شكلها اي طويله قصيره تخينه رفعيه بلده ايه

ههههه براحه يا ماما

طب قول

مممم هي قصيرة مش تخينه وشبة الاطفال بظبط

يالهوي يا بني هتاخد طفله خد واحده عفيه يابني علشان تملي عينك

انا بحبها ياماما

طيب شوفتها فين

الصراحه مش فتهاش

انا مش فاهمه حاجه يعني متعرفهاش وقولت ماشي إنما مشوفتهاش ازي وانت قولت أنه قصيره وشبه الاطفال ازي

Came back

عارفه يعني واحد يحب واحده مشفهاش  كان كل يوم يحكيلي عنك ويقول نفسي اشوفه كنت بقول عليه مجنون فعلا هو مجنون بيكي اوقات كنت بغير منك كل كلامه عنك بقيتي انتي الوحيده إلى قادره تفرحيه أو تقلبي مزاجه لحزن كبير اريج اريج

ابتسمت لأنها علمت أنها نامت ونزلت مامت محمد وراحت اوضتها ونامت

حب عبر السوشيال ميديا

فى القهوه

قاعد محمد مع صاحب عمره سيف

سيف:رايح نفسك بقي

محمد:مخنوق اوي انهارده ضربتها ضربت البنت إلى كنت بتمني اشوفها وضربت اخويا لي بعتبره

ابني مش اخويا انا إلى ربيته

سيف:ليه ياصاحبي كدا ليه

محمد:ما انت عارف إلى فيها ياريتي ما حبتها ياريت

سيف:وليه متقولش أن  صاحبتك هي إلى كدابه

محمد:وهتكدب ليه يعني

سيف: غيرة حريم مش اكتر

محمد:بس كلامها منطقي

سيف بتعجب:كلامها منطقي برضو ماشي ياصاحبي بس لما تخسرها متندمش

محمد:اخسرها انت بتقول ايه

سيف:يعني اهانه وكمان النهارده ضربته والله اعلم بكرا هتعمل ايه وهتفضل معاك هيجي يوم وتزهق وتروح منك

محمد:خايف اخسرها بس انا مش عايزها فى حياتي

سيف بسخريه: يسلام

محمد وضع يده على شعره بقوه: مش عارف

سيف: اقولك انا انت بتحبها لا بتعشقها بس كلام السنيوره مآثر فيك

محمد بضيق: اف انا ماشي

————******

تابع الفصل الثاني

رجع البيت  بعد منتصف الليل وكان يوسف قاعد فى أوضة الجلوس ينظر إلى موبيله

محمد قعد بجواره :تعرف انك ابني مش اخويا انا إلى ربيتك انت اغلى من عيوني لكن تعالى صوتك عليا ينفع

دموع يوسف نزلت حضن أخاه بقوة :انا اسف يا محمد انا ماكانش قصدي أعلى صوتي عليك

محمد بابتسامه: متعتذرش انت ابني  والى حصل حصل

يوسف بتوتر:ط طيب اريج هتصلحها

محمد بجمود: يوسف اريج مراتي هما شوية مشاكل وهتتحل أن شاء الله

يوسف بفرحه: يعني مش هتزعلها تأني

محمد بعد عن حضنه وقال :وانت اريج  تهمك في ايه

يوسف:مرات اخويا إلى روحه فيها وميقدرش يعيش من غيرها واختي كمان

ابتسم محمد ومسح على شعره يوسف وقال: متزعلش مني

يوسف:عمري ما ازعل منك انت ابويا واخويا وحبيبي كمان وبعدين دا قلم يتيم

محمد: بصله بطرف عينه تحب تاخد اخوه

يوسف: الطيب احسن انا رايح انام تصبح على خير وقبل يد اخوها محمد


تابع الفصل الثالث

بقي بنت مفعوصه توقع واحد زي دا

حظوظ يا ماما حظوظ

حظوظ وانتي فين حظك احنا لازم نتصرف

متخافيش انا كلت دماغه وبقي خاتم فى صباعي

يعني هنطلع بمصلحه بدل جوزك المعفن دا

اكيد يا ماما وبعدين ماله جوزي ما كويس

دا انتي الى بتصرفي عليه من فلوس طليقك سبتي راجل غني وروحتي لواحد معفنن

إلى حصل يا ماما

———————***

تنزيل روايه حب عبر السوشيال

حاول محمد فتح باب الجناح وجد صعوبه بدافعه بقوه

ااااااااااااااااااااااااه

محمد دخل فتح النور شاف اريج واقعة على الأرض بتتألم

اي الى مقعدك ورا الباب كدا

ااااااه هموت جانبي ااااااه اااااه

محمد شالها وحطها على سرير ودخل جاب علبة الإسعاف

ااااااه انت بتعمل ايه ااااااااه وقامت فاطه

برفع الهدوم علشان اشوف الجرح

لاء ااااااه انا هعقمه ااااه

بقولك ايه متعصبنيش اترزعي

وانا بقولك ااااااااه متلمسنيش ااااااااااه

اريج ارجوكي خليني  اعقملك الجرح

ااااه حرام عليكي سبني ااااه خليني ااااااه اشوف الجرح ااااه

خرج ورزع الباب بقوة

اريج كانت بتتألم ورفعت التشيرت ولقت كدمة كبيرة فى جانبها لونها ازرق وضعت مرهم عليها بصعوبه فكان الالم يزداد

خارج الغرفه كان محمد متوتر وقلبه يتمزق وهو يسمع صوت بكائها

تلك الفتاه هي نفسها التي وعدها بأن تعيش معه فى سعاده وهنا و لا يسمح لدموعها أن تنزل ماذا حدث الان فهو أصبح مصدر تعاستها

كان يشرب السجائر بشراسه ويريد أن يطمئن عليها أطفئ السيجاره ودخل الغرفه واتصدم لما  شاف

————*****

الو

…….

كويسه انت عامل ايه

………

وانتي كمان

………

وحشتني

مين هو إلى واحشك دا

شاهد أيضاً: تحميل رواية الحب اولا pdf مجانا

يبحث الكثير من الناس عن كيفية تحميل روايه حب عبر السوشيال ميديا، والتي تتحدث عن قصة حب تحدث عبر تلك المواقع وهي تحاكي ما يحدث في الواقع، وقد أرفقنا رابط التحميل في المقال.

زر الذهاب إلى الأعلى